Garuda Documents : Perancangan Sistem Informasi Parking Management Services Pada PT Mitra Usaha Jaya Utama

TitlePerancangan Sistem Informasi Parking Management Services Pada PT Mitra Usaha Jaya Utama
Author Order2 of 2
Accreditation
AbstractAbstract. Parking services are services for providing off-street parking spaces or for parking vehicles in parking areas, whether provided as a form of business. This business of providing parking services must be followed by the use of a good information system. PT. Mitra Usaha Jaya Utama is a company that provides parking services. From the results of the research that has been carried out, it was found that problems arise from the Company's operational activities, therefore this research aims to analyze, design and provide solutions to the information system that is being implemented. The research methods used by designers in providing system improvement solutions are descriptive research methods, analysis and case studies through the System Development stages using FAST (Frame work for the application of system technique) system development and using the JAD (Join application Development) development technique stages. by conducting interviews, observing and documenting all activities related to PT operations. Jaya Utama Business Partners. The result of this design is to create a management information system that is interconnected and easy to understand by its users. Abstrak. Jasa parkir adalah jasa penyediaan tempat parkir diluar badan jalan atau pelayanan memarkirkan kendaraan di area parkir, baik yang disediakan sebagai bentuk usaha. Usaha penyediaan jasa parkir ini harus diikuti dengan penggunaan sistem informasi yang baik. PT. Mitra Usaha Jaya Utama adalah salah satu perusahaan yang menyediakan jasa parkir. Dari hasil penelitian yang telah dilakukan ditemukan permasalahan yang timbul dari aktivitas operasional Perusahaan, maka dari itu penelitian ini bertujuan untuk menganalisis, mendesain serta memberikan solusi dari sistem informasi yang sedang diterapkan. Metode penelitian yang digunakan oleh perancang dalam memberikan solusi perbaikan sistem yaitu metode penelitian deskriptif analisis dan studi kasus melalui tahapan System Development yang menggunakan pengembangan system FAST (Frame work for the application of system technique) dan dengan menggunakan tahapan teknik pengembangan JAD (Join application Development) dengan melakukan wawancara, observasi dan dokumentasi segala aktivitas yang berhubungan kegiatan operasi PT. Mitra Usaha Jaya Utama. Hasil dari perancangan ini yaitu menciptakan sistem informasi pengelolaan yang saling terhubung serta mudah dimengerti oleh penggunanya.
Publisher NameUNISBA Press
Publish Date2024-02-08
Publish Year2024
DoiDOI: 10.29313/bcsa.v4i1.12092
Citation
SourceBandung Conference Series: Accountancy
Source IssueVol. 4 No. 1 (2024): Bandung Conference Series: Accountancy
Source Page537-545
Urlhttps://proceedings.unisba.ac.id/index.php/BCSA/article/view/12092/4835
AuthorDr NUNUNG NURHAYATI, S.Si, M.Si
File4237586.pdf